“המחלקה הכלכלית היא שותף עסקי”

בכנס איגוד הכלכלנים הציגה סיון הכטר אונגר, VP of CIS Business Finance ורינט מערכות, מודל של מחלקה כלכלית הפועלת כ-Business Partner בארגון גלובלי: המחלקה הכלכלית חייבת להיות מוכוונת לצמיחה עסקית ותומכת בכל הפעילות העסקית

בת חן בן עמי סונין

כיצד יכולה המחלקה הכלכלית לתרום באופן משמעותי לביזנס בארגון גלובלי?

2016-12-13_1515

סיון הכטר אונגר / צילום: אלה פאוסט

סיון הכטר אונגר, VP of CIS Business Finance בורינט מערכות, הציגה בכנס החצי שנתי של איגוד הכלכלנים, מודל פעילות שבו המחלקה הכלכלית היא זו שמרכזת את כל התמיכה בעסק.


ההתחלה – שינוי תפיסה ארגוני

“המחלקה בראשותי היא כמעט 50% מכל אגף הכספים, כאשר כל התמיכה בביזנס מרוכזת תחתי ולכל העובדים במחלקה שלי יש אינטראקציה ישירה עם האנשים שבעסק”, היא אומרת.
לדבריה, לפני ארבע שנים עבר הארגון שינוי תפיסה כך שאנשי הכספים עברו ממוכוונות לשליטה ובקרה כספית למוכוונות לשותפות עסקית. “לא הלכנו את כל הדרך וחלק מתפקידנו הוא עדיין לשמור על הקופה, אבל אנחנו מתנהלים בפיצול אישיות עם הפנים לעסק והרגליים בכספים”.

ורינט מערכות היא חברת תוכנה גלובלית ש-Actionable Intelligence הוא הסימן המסחרי שלה והמחזור שלה עומד על למעלה ממיליארד דולר בשנה. החברה שנסחרת בנסד”ק הונפקה בארה”ב ובהמשך רכשה את חלקה בחברת האם שלה – קומברס. ורינט, מציעה פתרונות למערכות לאיסוף מודיעין ביטחוני ועסקי בזמן אמת ומעסיקה כ-5,000 עובדים בכל העולם מתוכם 1,500 מהנדסי מו”פ. בישראל מעסיקה החברה כ-1,000 עובדים. הכטר אונגר הסבירה שלחברה שלושה אזורי פעילות: חטיבה עסקית אזרחית, חטיבת וידאו וחטיבה ביטחונית שמנוהלת בישראל. החטיבה הביטחונית עוסקת בפיתוח ומכירת כלים לאיסוף מידע מפלטפורמות תקשורת ואבטחת סייבר. לקוחות החברה הם בעיקר מדינות וגופי ביטחון הפנים והחוץ שלהן.


תמיכה בכמה שכבות

הכטר אנגר הציגה בכנס את מודל התמיכה בעסקים של המחלקה הכלכלית בארגון: “אנחנו עובדים בכמה שכבות של תמיכה עסקית שכל אחת מהן מקבלת תשומת לב. חלק מהעבודה שלנו זה גם חינוך “הלקוחות” שלנו בתוך החברה. אנשי המכירות ומנהלי הפרויקטים השונים מקבלים מאיתנו תשומות שונות כנדרש להם וכך גם מנהלי האזורים במכירות ומנהלי גופי הביצוע. לכך מתווספת שכבה של תמיכה בהנהלה הבכירה.

“הדבר המשמעותי מבחינתנו זה האינטימיות עם השותפים – אנשי המכירות. אנחנו מבינים מהם הצרכים והאילוצים של אנשי המכירות ומכירים את רמות המאקרו והמיקרו בהן הם נדרשים לעבוד, מי הלקוחות שלהם, מה הרגולציה שחלה עליהם, אילו מתחרים יש להם, ומה התנאים המסחריים שהם צריכים על-מנת לסגור עסקה. צריך להבין את הביזנס בכדי לדעת מה סגירת עסקה באופן זה או אחר תגרום לדוחות הכספיים וכולי. לכן מתקיימת באופן שוטף חשיבה משותפת והזמינות שלנו היא 24/7 בעולם כולו.
“כל אנליסט בכל אזור הוא מנהל הכספים המקומי שמספק ניתוחים ודוחות ומסביר את חשיבות העסקאות השונות ואופן הבנייה שלהן ואיך הן מסייעות בהשגת המטרות של האזור והמטרות של כלל החברה. אנחנו מספקים לאנליסטים את כל המידע הדרוש להם כמנהלי מדינה להתקדם ולצמוח”.


ליווי ההנהלה בכל תהליך

הכטר אונגר הוסיפה כי במקביל לעבודה הצמודה והמשותפת עם אנשי המכירות, למחלקה הכלכלית ערוץ פתוח וישיר גם להנהלה: אנחנו מייצרים כלים לניהול פיננסי כלכלי של הפרויקטים – יוצרים לכל מנהל כלי ניהול שמאפשרים מעקב וניהול בהסתכלות של כל מוצר ופרויקט; מציגים בפני ההנהלה דוחות ואנליזות שכוללים תחזיות פעמיים ברבעון, הבנת המספרים והעתיד; ומלווים באופן שוטף קבלת החלטות על עסקאות גדולות, מהלכים בתוך פרויקטים וקבלת החלטות אסטרטגיות. כך שלמעשה, כל התשתית שקשורה לאסטרטגיה של החברה ולהיבטים הכלכליים-עסקיים של החברה, נעשית גם ביוזמת המחלקה הכלכלית מצדנו וגם לבקשת מנהלים”.